Kako raditi na sposobnostima u prvim mjesecima bebe

U prošlom smo tekstu pričali o tome kada krenuti raditi na sposobnostima djece, a danas ćemo razgovarati o tome kako se to uopće može. Točnije, proći ćemo nekoliko stavki koje su važne kod pristupa u radu. 

Kako znati kada je dijete zainteresirano?

Kroz već nekoliko tjedana moći će se vidjeti koje aktivnosti se bebi sviđaju, a koje ne. Kod aktivnosti koje su omiljene primijetiti će se fokusiran, intenzivan pogled. U slučaju da se, primjerice, okrene glava ili zijeva to znači da je beba umorna te da je aktivnost završila. U samom početku to će biti svega nekoliko minuta. U prvim tjednima je i malena količina svrhovite stimulacije vrlo korisna. Ne treba ništa forsirati već tek ponuditi. 


Koliko sudjelovati? 

Od samog početka nije potrebno da se stalno neka osoba igra s djetetom. Odrasli su tu da bi se aktivnost postavila i usmjerila, no od samog početka dijete se može navikavati da se samo zabavi sa nečime.  Ako se primijeti fokus, pa samo i na nekoliko sekundi najbolje je utihnuti i pustiti dijete da usvaja. Od početka stoji pravilo da se fokus ne prekida. Veliki dio samostalnog rada sastoji se od toga da se djetetu pruži prilika za to od samog početka. 


Kada pomoći, a kada ne? 

Ključno je promatrati kako dijete reagira te pružiti pomoć kada je potrebna. Primjerice, ako dijete pokuša za nečim posegnuti, a ne uspije u tome, to može izazvati ljutnju što može uzrokovati otpor od daljnjih poticaja. Ovo je situacija gdje je potrebno reagirati. Ako dijete pokazuje znakove umora gdje okreće glavom ovdje bi trebalo prestati. 


Broj igračaka

Što se tiče broja igračaka, on uvijek treba biti ograničen.. Bez obzira na koje se aktivnosti odlučite trebalo bi probati postaviti samo jednu ili dvije u isto vrijeme. Nije dobro davati previše toga odjednom jer je to za bebu, a i stariju djecu, prestimulirajuće. Cijeli tekst o igračkama možete pronaći na ovom linku


Važnost rotacije igračaka 

Da bi dijete bilo što aktivnije u usvajanju, aktivnosti bi se trebale mijenjati.  Kako nebi došlo do zasićenja, a ipak se dovoljno radilo na svim vještinama preporučuje se rotacija igračaka. To u biti znači da se aktivnosti vrte u krug kako vama i djetetu odgovara. Sve to kada dijete ima želju za aktivnosti. 


Dodir

Dodir je jako važan kod rada s djecom. Kod bilo kojeg materijala, pa i knjige, djetetu se može dati da dira objekt, a tek onda krenuti sa bilo čime. Nije potrebno žuriti. Ako krenete čitati, a dijete pokazuje želju da dira knjigu umjesto da se odradi čitanje, dajte da dira. Kada istraži ono što želi onda može početi čitanje. Možda to neće uopće biti isti dan. To je u redu. 


Zaključno 

Da moram sve ovo prenijeti u jednoj rečenici ona bi bila: Najvažnije je pratiti korak djeteta i uvijek se prisjećati da je primarno druženje i ljubav prema znanju. Ostalo će doći :)