Likovni kutak

Smatram da je za djecu jako važno da uvijek imaju način za izražavanje svoje kreativnosti te da imaju mogućnost biti neuredni i ekspresivni kad požele. Naš se sustav s likovnim materijalima mijenjao kroz godine i vjerujem da će se još prilagođavati, ali uvijek se svodi na isto - određene likovne materijale koji su uvijek pristupni te prostor za rad. 

U samom početku likovni su materijali bili posloženi u veliku kutiju koju sam držala na podu za lakši pristup. Za to sam iskoristila kutije koje sam imala doma te posložila materijele koji su ležali posvuda.

Sad je taj sustav nešto prilagođeniji našem prostoru. Pošto nisam više imala kamo držati tu poveću kutiju, već sam raspolagala s uskim prostorom ispod jednog stola u radnoj sobi, iskorstila sam taj prostor. Isto predlažem i vama, iskoristiti ono što imate i prilagoditi se tome. Ovako to kod nas trenutno izgleda pa vas možda inspirira.

Trenutno nemamo posebno mjesto za likovni rad, stoga malena uzme podlogu za rad te ju stavi gdje želi. 

Od materijala se može ponuditi štošta. To ovisi o dobi djeteta, ali i tome koliko su roditelji spremni uvoditi djecu u ovaj način rada. S obzirom na naš stav o važnosti poticanja kreativnosti i fokusa ponuđeno je dosta toga.

Tu su pečati, flomasteri, pastele, krede sa pločom, bojice, tempere, kolaž, ljepila.. Sve je to organizirano u staru plastičnu kutiju te likovnu kutiju koju imamo već godinama.

Pored toga se nalazi podloga za rad, a na samom kraju držač gdje imamo mape za crtanje i neke knjige s uputama za crtanje.

I to je to! Vjerojatno se pitate kako se ovaj prostor održava urednim. S malenom se od samog početka otkada joj je predstavljen likovni materijal radilo na tome da može uzeti što želi i kada želi, ali nakon rada mora pospremiti za sobom i vratiti sve na mjesto.

Likovna joj je kutija predstavljena kad je imala oko 18 mjeseci i tada smo zajedno radile na biranju materijala, upoznavanju s onim što je ponuđeno te na tehnikama rada. Uvijek smo pospremile za sobom i vratile sve na mjesto. Premda je to iziskivalo dodatan trud od nas u samom početku dovelo je do toga da sada malena može sama uzeti što želi, raditi s tim i lijepo pospremiti za sobom. Naravno, neki put to ipak ne učini, ali onda razgovorom radimo na važnosti spremanja i u pravilu gotovo pa uvijek vrati na mjesto. 

Nadam se da vam je ovo pomoglo te da ćete možda probati i vašoj djeci predstaviti nešto slično. Potrebno je uložiti nešto vremena i truda, ali se u konačnici zaista isplati na više razina, makar u našem slučaju :))