Kako koristiti baby gym?

Danas pričamo o stavljanju objekata iznad bebe. To može biti uz pomoć baby gym-a ili stavljanja stvari iznad kolijevke,košare. U nastavku prolazimo kroz to kako predstaviti aktivnost, a uz ovaj preporučujemo i tekst: Kako raditi na sposobnostima u prvim mjesecima bebe


Kroz drugi mjesec bebe počinju shvaćati da se pred njima nalazi predmet za kojim mogu zamahnuti. Ovo je važan korak obzirom da je to početak shvaćanja koncepta uzroka i posljedice, ali i rada na motoričkim sposobnostima te koordinaciji očiju i ruku. 


Kada u početku predstavimo predmet usredotočujemo se na to da ga beba uoči, gleda u njega te tu i tamo eventualno zamahne.


Time se postavljaju se važni temelji za naredne mjesece gdje beba predmet najprije fiksira pogledom. Kroz drugi i treći mjesec pokreti su nespretni i nekoordinirani, ali ove početne faze vrlo su važne jer su prvi korak u daljnjem razvoju.


Ako vas zanima više o ovoj temi predlažemo tekst:  Razvoj hvatanja predmeta kod beba, a u nastavku prolazimo kroz to kako predstaviti baby gym.


 Gdje objesiti objekte? 

  •  Predmeti bi trebali biti udaljeni na oko 20ak cm, odnosno, na udaljenosti s koje ih dijete može lako dirnuti. 


Što objesiti? 

  • Bebe privlače različiti oblici i zvukovi, a pastelne boje još ne vide dobro. Probajte se držati crno- bijelih kontrasta te žarkih boje. Ako obješeni objekt ne privlači pažnju može ga se zanjihati, a ako i dalje nije djetetu zanimljiv potrebno ga je zamijeniti. Kada dijete uspije pogoditi objekt potrebno je pohvaliti. Evo nekoliko primjera što objesiti:

                                      - kontrastne kartice,

                                         kuhinjska krpa, 

                                        zvečke, zvončići, 

                                        tkanine, čarapa 

                                        napunjena 

                                        komadima 

                                        papira, poklopci od 

                                        staklenka


Kako predstaviti aktivnost?

  •  Preporučuje se najprije objesiti jedan objekt te promatrati je li dijete zainteresirano za njega. Mičite objekt te promatrajte dijete. Nakon što se upozna s jednim objektom mogu se dodavati drugi. Uvijek treba početi s lijeva. Zaigrajte se s objektima. Možete staviti više istih ili nekoliko različitih, neki koji proizvode zvuk s nekima koji ga ne proizvode i tome slično. Kada počinje gledati u jednostavnije objekte možete dodati i neki mobil koji se vrti/miče. 


Primjer! 

  • Prvi dan staviti kontrastnu karticu. Probajte njihati objekt lijevo desno. Promatra li dijete kako se objekt miče? Pokušava li ga uhvatiti? Smije li se? Pokušava li 'razgovarati' s objektom? Drugi dan se može dodati, primerice, poklopac od staklenke, te promatrati isto što i prvi dan. Treći put možete dodati zvonce, pomaknite ga, promatrajte kako dijete sada reagira na to. Dijete će ubrzo povezati da ostali objekti ne proizvode zvuk dok ga zvonce proizvodi. 


 Svako je dijete posebno te se razvija svojim tempom. Ipak, postoje obrasci razvoja koji prate da se djeca razvijaju normalno na njihov jedinstveni način. 


*Ako vaše dijete ne čini ono što je navedeno za taj mjesec, moguće da se jednostavno fokusira na neko drugo područje učenja i razvoja u tom trenutku. U slučaju da je vaše dijete jako različito od navedenog i ako ste zabrinuti za razvoj djeteta, trebate razgovarati s profesionalnom osobom.